L U C H A

HÄR SKA BYGGAS MUSKLER !

Svar på fråga + Fenomenet kreatin

Kategori: Allmänt

Anonym om Dagens lunch + halvnaken amazonkvinna:
Men huvva, seriöst, ser jue inte ut som en tjej någonstans! Är väl inte så långt du tänker gå?

SVAR: Jag är lite realistiskt vad det finns för gränser att åstadkomma på naturlig väg för min del. Så svaret är nej det där är inte mina planer. Tycker det är coolt.  På riktigt jag tycker det. Kul att titta på. Men svaret är nej :)


HAR EN FUNDERING SOM JAG GÅR & FUNDERAR PÅ MYCKET!



Det är ju väldigt svart på vitt att Kreatin är en av dom få som verkligen har fakta bakom sin rygg att det är ett av dom bästa kosttillskotten man kan ta för att bygga muskler & volym. Därför det är ett av de mest använda tillskotten & som dessutom är ett av de mest säkra.

Jag vet att muskler består till stor del av vatten också. & att man får räkna med en viss viktuppgång pga denna vätskeansamling.

FÖR
Tänker jag såhär, Hey , jag är ju redan halvfet som det är nu. (känns så) så då kan jag ju lika gärna lägga på mig 1-3 kg till temporärt(eftersom det försvinner sen) Jag ska köra på detta upplägg en - två månader  till. 4-8  jävla veckor kan jag stå ut. Då kan jag väl lika gärna proppa i mig kreatin monohydrate också Eftersom jag inte kan göra det sen?

EMOT
argumenterar jag såhär.
du har redan blivit så pass stor så dom där extra kilona BEHÖVS INTE. Du är VÄLDIGT välfylld som det är nu. & du går ju framåt med ganska stora kliv redan med enbart mat & aminosyror & ngn proteinshake här & där kanske 2 PWO i veckan. Det syns framsteg ju. du har mer än dubblerat din styrka i nästan allting. En del har jag tredubblat styrkan i sen i januari. Det behövs inget Kreatin.

FÖR
Joo jag vet. Men alltså. Det är ju alltid kul OM det skullle ge märkvärt mkt mer .. Power & energi & muskler. Eller hur? Lite mer än det som redan nu finns liksom. & det är ju bara temporär viktuppgång så mkt kan det inte vara man går upp?

EMOT
men det är onödiga kilon. Du kommer redan nu inte i några av dina jeans pga kaloriöverskottet. Sen kan det vara bra att tänka på att du har svårigheter med din ämnesomsättning. Visst du får mediciner men det kommer hormondalar där medicinerna ibland inte fungerar fullt ut. 1-3 planerade kilon kan lätt bli 8 kg + stillasittande arbete. Du skulle ha startat med kreatin från en lägre startvikt pucko vänta till nästa omgång ist.

FÖR
Men 4 - 8 veckor ... Hallå... Stå ut sen får du skala bort hur mkt du vill.
Sen kan det väl bara vara bra att ta ngt som samlar vätska då du svettas enorma mängder när du tränar varje dag. måste ju ha med handduk jämt & gå & hämta papper & torka ansiktet för svett rinne ri ögonen och svider så du blir röd i ögonen och ser ut som ngn pundare på gymmet. DET ÄR INTE KNARK DET ÄR SVETT MINA MEDMÄNNISKOR. (dricker ju iofs ca 2 liter vatten under ett pass också samt en liter före och två liter efteråt. Så får redan i mig massa vätska. Jag tappar inte såå mkt haha.)


Nu till min fråga

Jag är en förvirrad ung liten dam.

Hur många använder kreatin? Gör du det? vad har du för erfarenheter av det?
Borde jag vänta till nästa gång jag ska köra såhär.

Har läst mkt om bieffekter som finnar. Tror iofs bara det är svammel men jag som har en sjuklig tendens till acne. Vore trevligt att veta det på förhand iaf.

Vore tacksam för info har läst på nu en del men ... Ändå. Tack på förhand!
                           

Kommentarer

  • Spink med Kagge säger:

    Sv: Men det är bara att komma, sjukt bra ställe om man åker på rätt tider, dvs när inte alla wanabee broilers är där och tar upp alla vikter och ställ. Har tränat där i morse, grymt skönt, dock bara genomgång av muskelgrupperna då det blivit rätt så mycket festande i helgen.



    Kreatin: Min erfarenhet är att det fungerar jävligt bra, dock måste jag vänja kroppen först. blir risig i kistan nå jävulsk och måste akutskita ibland. Hände en gång när jag spelade fotbollsmatch. Tränaren var tvungen att göra ett tidigt byte eftersom jag höll på att skita ner mig på plan!

    2011-08-23 | 12:11:19
    Bloggadress: http://studentochtrettio.webblogg.se/spinkmedkagge
  • Anonym säger:

    man samlar ju på sig vätska, vilket man växer till hyfsat av, dock påstås det från vissa håll att man spöar njurarna och lever, vilket självklart beror på om man överdoserar eller inte. personlig erfarenhet är att man pissar hela tiden, växer hyfsat tills man slutar med kuren, då KAN det gå ner lite mycket i volym igen. för tillväxt rekomenderar i alla fall jag aminosyror istället.

    2011-08-23 | 13:58:29
  • Tess säger:

    Jag kör ju det och det funkar jättebra för mig, känner inte att det syns särskilt mkt att jag lägger på mig massa vätska eftersom (som du sa) det försvinner fort. Kreatin finns ju redan i våra kroppar så bieffekter vore ju konstigt.. jag har inte märkt av någon sådan iaf. Jag tänker såhär: ju mer jag orkar lyfta, desto mer förbränner jag i längden. Sen hjälper det ju även till när man springer så:)

    2011-08-23 | 18:11:29
    Bloggadress: http://tjassie.blogg.se/
  • Jey säger:

    Yo yo yo. Här e min erfarenhet/åsikt/kunskap.. Alla reagerar vi olika på kreatin för att det finns olika sorters kreatin, sen så finns det nått som kallas Non Responders dessa kan inte ta till sig kreatin alls av olika anledningar. Sen så har jag inte märkt att man lägger på sig så mycket vätska man har ju så mycket i kroppen redan om man inte är tävlingsdeffad. Så min åsikt är prova samlar du på dig vatten så försvinner det ganska fort efteråt eftersom det då inte finns nått som binder vätskan i kroppen längre. All fakta om kreatin är olika beroende på vem man hör det av därför tycker jag man ska testa sig fram med just kreatin. Nu blev det en roman igen ;)

    2011-08-23 | 22:17:02
    Bloggadress: http://www.zerotohero.se

Kommentera inlägget här: