L U C H A

HÄR SKA BYGGAS MUSKLER !

Kärnan i träningsglädje!

Kategori: Allmänt

90 % av gångerna ska det vara roligt. 10 % av gångerna får man tvinga sig själv.
Så är det bara. Det är inte ALLTID roligt att träna. Sen vet vi ju hur nöjd man är med sig
själv efteråt. Eller hur?! Iväg med er & träna ! ; )
Det krävs inte så mkt. På med kläderna. ut genom dörren. Klart!

Glädje bör utgöra kärnan i träningen, för finns inte glädjen,
 finns inte inspirationen och finns inte inspirationen finns inte
 motivationen och finns inte motivationen finns oftast inget kvar
för då försvinner glädjen.

Som jag brukar säga: Man måste hitta "sin grej" ge det några chanser.

Kommentarer

  • MrCool säger:

    90-10 låter ju som en dröm, för de flesta säkert tvärtom... annars skulle dom flesta vara supertränade tror jag ???

    2011-11-22 | 17:17:33
  • LUCHA säger:

    Jag vet då inte hur dte är för din del eller andra men för MIG är det roligt 90 % av gångerna :) eller 90 men större delen av gångerna. Få gånger jag inte sitter & längtar till gymmet. Men du har kanske rätt. Vem vet =)vi säger väl fifty fifty då

    2011-11-22 | 21:45:10
    Bloggadress: http://lucha.blogg.se/

Kommentera inlägget här: