L U C H A

HÄR SKA BYGGAS MUSKLER !

Dagens kost + Träning !!

Kategori: Allmänt

                                  SARA DISSEKERAR DAGEN IDAG

07:00 FRUKOST:
2 st hårdbrödmackor med skinka,ägg & en ostskiva på ena+ 1 kiwi+ proteinshake
10:00 MELLIS 1: 1/2 kesella + fun light (Saatana så gott smakar precis som yoghurt ju?)
13:15 LUNCH: köttfärssås av älgfärs, ca 2 gafflar med spaghetti + sallad
16:00 MELLIS 2: 1 proteinshake
18:00 MIDDAG: samma som lunch fast med vanlig mängd pasta (små portioner har jag)
19:00 Cykla allt jag kunde från Bodsvedjan till Stepin
19:10 Löpning 10min + bröst + trapz
Efter träning: Aminosyror BCAA+ EAA (shake) -> cykla järnet hem -> 1 macka med skinka
21:00 Powerwalk med Therese Forsell!
22:10 2 hårdbrödmackor med skinka + skål med KESO & morötter

ZzZzz......

ÅÅÅH vad hemskt det är med tårta hemma & inte få röra =( haha !




DAGENS PASS

Alla maskiner var upptagna jämt så blev lite si & så med strukturen på passet typ.

Lutande bänkpress (maskin)
??kg x 12 reps
??kg x 10 reps

Bänkpress
20 kg x 12
40 kg x 10
50 kg x 5
(sen ont i axeln)

Decline (bakåtlutande bänkpress i smithmaskinen, nedre bröstmusklerna)
20 kg x 15
40 kg x 12
59 kg x 8

Incline press ( övre bröstmuskeln) ONT I AXELN
20 reps uppvärmning 0 vikter
10 kg / sida x 12 reps -> långsamma väldigt strikta
15 kg / sida x 10 reps -> långsamma vädigt strikta
20 kg / sida x 6 reps -> Lånsamma mindre strikta men ingen svank eller gungning.
20 kg / sida x 5 negativa långsamma -> Carin drog upp dom

Nedre bröstmuskel övning i Cable
(bänk med rakt ryggstöd uppåt som man lutar sig bak mot och drar sakta
3 set med lättare vikter !

3 set med armhävningar på 2 bänkar alltså fötterna på ena och händerna på andra

Trapz
2 olika övningar första stod jag i axelpressmaskinen och körde.
Superbra övning som Olof visat.
15 kg / sida x 12
25 kg / sida x 10
25 kg / sida x 10

trapz med hantlar (vet inte vad den heter)
23 kg / sida x 12
23 kg / sida x 12
23 kg / sida x 6

Styrkepasset gick på precis 1 tim 20 min  , intensivt & jävlar så jag svettades !! Dubblerat styrkan i incline övningen. Dock så körde jag ju inte slut mig p dom tidigare övningarna så jag har säkert inte ökat ngt alls egentligen =)

Kommentarer

  • Arne säger:

    Haha ser att du fastnade för kesella + fun light :D ,, någon favvo på fun lighten ?



    EAA + BCAA är lite kaka på kaka eftersom EAA redan innehåller BCAA om det inte är en lågdoserad EAA :)

    2011-05-17 | 10:05:29

Kommentera inlägget här: