L U C H A

HÄR SKA BYGGAS MUSKLER !

Dagen idag / Fråga om proteinpulver

Kategori: Allmänt

Men saatana sn träningvärk i bröst !!!! Kan det inte gå över ! Kan knappt styra ratten när jag kör!
Ben träning idag men kände INTE för det. Vet hur ont jag får i ryggen ju!
           
                           Lunchen idag + nachobröd ( utan socker)
färska champinjoner stekta, sallad, gurka, tomat, lök, hjortskav/stekt i olivolja),keso, stark tacosås, feta ost 3% fett, majs.

Ingen vanlig ost utan Fetaost & KESO. funkar så jäävla bra utan TRO MIG!! & endast ett bröd.
Mellis idag blev kesella & funlight & sen lite frukt.. Middag blir nog blodpudding 2 skivor + sallad Jag har haft låga blodvärden i flera månader (Anemi) så måste tänka på det. då Är blodpudding utmärkt! =)



                          Fråga om proteinpulver.
Det första jag beställde var detta Sojaprotein.
Fick bara negativ respons om detta, (+ att det smakar verkligen verkligen skit) så jag beställde ett vassleprotein ist som smakar underbart men dock är vassle.. Som jag förstått kanske inte är det bästa innan man går & sover.
          

Jag tränar oftast till kl  21 tar aminosyror DIREKT efteråt. Ska jag ta vassle då när jag kommer hem eller hellre kanske ett kasein proteinpulver?  ( jag går & sover 23 )


Jag är vilse ? eftersom jag tränar så sent så bord ejag väl ta vassle som går direkt liksom. Eller ?

Kommentarer

  • Josefin Rahkola säger:

    God lunch.. men du.. vars hittar du feta ost 3% fett?? jag har inte hittat de någestans!

    Kramar.. och kör hårt!

    2011-05-18 | 17:16:40
    Bloggadress: http://josefin.shapemeup.se
  • Jey säger:

    Hej hopp =)Lite klarhet i det hela kanske. Kasein är ett stort protein med en komplicerad struktur som tar lång tid för kroppen att bryta ner.(ca 8 timmar)

    Äggprotein är ett av de mest underskattade proteinkällorna. Med ett biologiskt värde som är i princip lika högt som för vassle och med ett upptag som är långsammare (ca 4-6 timmar) är äggprotein är det ett perfekt mellanmål för ökad fettfri muskelmassa.

    Vassle är det protein som har det högsta biologiska värdet av alla kända proteiner och är därför ett självklart tillskott i en hårt tränande individs kostupplägg.upptag ( 1 - 2 timmar)



    Det vill säga vassle snabbast, sen ägg, till slut kasein. Så för att få maximalt resultat ska man använda sig av alla tre. Vilket finns i t.ex three phase från self omninutrition, ganska gott innehåller sötningsmedel, eller threeinone från dalblads gott tycker jag. Då får du ca 8 timmars proteinsyntes och detta tar du med fördel då efter träningen på kvällen. Oj lång kommentar.. men iaf det är min åsikt och erfarenhet om ämnet. Finns säkert andra åsikter. kram // J

    2011-05-18 | 21:37:49
    Bloggadress: http://www.zerotohero.se
  • Tess säger:

    Oh my, känner mig ganska underlägsen Jani på den fronten kan man väl säga!:D

    2011-05-18 | 22:15:11
    Bloggadress: http://tjassie.blogg.se/

Kommentera inlägget här: