L U C H A

HÄR SKA BYGGAS MUSKLER !

NELLY.COM= IDIOTER?GE HENNE EN KAKA KAMPANJ TACK!

Kategori: Allmänt

Jag hoppas verkligen att nelly.com skämtar med mig när jag såg denna modell på deras sida. Hon kanske är en sån person som aldrig kan gå upp i vikt eller vill se ut så. Men då kanske hon inte passar för just det jobbet hon gör just då. För det där ENLIGT MIG är förjävligt. Inte undra på att unga tjejer ( & många andra) känner press eller börjat tro att man får mer jobb när man ser ut så (vilket man tydligen gör?)



tro mig jag är en sån som medans alla andra skriker och säger modellerna är för smala så tycker jag säger det? att vara pinnsmal är en sak. Att vara SJUKLIGT SMAL är en annan sak. Hon behöver ingen lön hon behöver EN KAKA ELLER TVÅ FÖR JÖSSES!!! Jag var nära på att skriva in ett brev till dom. Jävla idioter.. Detta fick mig att starkt överväga att aldrig beställa kläder därifrån....  Inget illa menat mot henne utan mot Nelly.

Jag är som sagt ingen som jämt sitter & suckar att dom är för smala bara för att jag själv är stor / lönnfet eller ngn aktivist av ngt slag. Men denna bild fick mig allvarligt talat på att fundera bli en sådan. Grotekst.... ÄR DET SÅDÄR MAN MÅSTE BANTA NER SIG FÖR ATT FÅ EN FET JÄVLA LÖN?!..

Jag kan inte ens kolla på klänningen ser bara benen på bröstet. Visst jag vill också få fram mina men utan att bli ett skelett ur det ( som fitnessstjärnor får vill jag ha hehe, det är på ett helt annat sätt & ses oftast bara när man flexar eller lyfter)  Men detta... nej fy faan..

Är det bara jag eller visst ser hon sjuk ut? , Visst vill vi ge henne en kaka? eller?

Kommentarer

  • Tess säger:

    Nä det såg verkligen inte bra ut. Jag brukar oxå tycka att folk får väl vara smala om dom vill men att välja en så pass smal(för det ser sjukligt ut)person till att vara modell på en känd sida...wrong!

    2011-03-31 | 14:46:39
    Bloggadress: http://tjassie.blogg.se/
  • Martina säger:

    Du jag håller med dig, visst att man kanske vill få mindre "fett" på vissa kroppsdelar, men detta!! ABSOLUT inte, som du säger , inte undra på att så unga tjejer typ Svälter sig själva, för att dem tror att man ska se ut sådär! är ju sjukt!

    2011-03-31 | 16:50:27
  • Lisa G säger:

    Jag håller med dej gumman. Inte alls snyggt eller bra. Tror man får sälja mer kläder om man har normala modeller faktiskt. Stort PLUS till Ellos som använder sig av "vanliga" modeller.



    Tack för kommentaren gumman. Idag blev det vila för mig. Är helt slut!

    2011-03-31 | 20:19:49
    Bloggadress: http://lajsaminelli.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Jag tycker gott att man kan maila in sin åsikt utan att känna sig som nån gnällkärring för hallå, utan sina kunder är en klädsida ingenting och om dem själva inte kan fatta att valet av en sjuk smal modell kan bli väldigt fel så måste väl någon tala om det för dem :D

    2011-04-01 | 19:27:55
  • Lina - Djurvän o blivande bonde. säger:

    Nej det ser inte bra ut och det är sjukt vilket ideal som finns i våran värld idag. :/



    SV: Tihihi tack så mkt ! :D

    2011-04-03 | 18:13:32
    Bloggadress: http://nonelikeme.blogg.se/
  • Maja säger:

    Jag håller med dig, blir ibland tokig när jag ser alla dessa modeller!!

    Jag hade då velat ge henne en hel kakburk. ler



    Gud va bra blogg du har, min motivation ökar och jag ska följa din blogg. Såg du bodde i boden, gjorde militärtjänst där (hittade din blogg på fb, via en gemensam vän) :)

    2012-01-28 | 23:31:00
    Bloggadress: http://www.fitnessguru.se/tranamedmaja
  • Maja säger:

    råkade skriva "www" före. Nu funkar det nog bättre. ;P

    2012-01-28 | 23:32:55
    Bloggadress: http://fitnessguru.se/tranamedmaja

Kommentera inlägget här: