L U C H A

HÄR SKA BYGGAS MUSKLER !

Älskade Söndagar

Kategori: Allmänt

JAG VERKLIGEN ÄLSKAR SÖNDAGAR!!!
Det är min favoritdag på veckan tror jag. Är det bara jag?
Man kan liksom. Göra bort alla saker man måste göra men utan stress.

10:00 Frukost:
- Havregrynsgröt + mosad banan+ mjölk
- 1 st äggmacka sportknäckebröd

* Tvättat
* Städat- Dammsugit, skurat, plockat
* Satt ner saker i källaren

12:30 Träning:
- Axlar ( Ökat på sista setet på Seated shoulder press, en hantel större)
Körde dock axlar i Fredags så det blev lite knepigt att göra det idag också.
Men så får det bli ibland :) ÄLSKAR axelpass.

- Magen ( 3 olika övningar)

* Tvättat lite mer fun fun.. 


Var tvungen lägga in ett mellis fast jag inte brukar på helger då det blev lite tokigt långt
mellanrum till middagen som jag ska göra nu ( kl 19.30)
 
14 : 00 LUNCH

Ska ju inte äta så mkt pasta. Inget alls DÄREMOT potatis, qorn, quinoa osv.
Men då jag känner att det snart kommer rinna sånt ur öronen på mig så
Unnade jag mig en portion Dinkelspaghetti till köttfärssåsen ( gjord på älgskött förstås)

Har fått order om att jag måste minst dubbla portionsstorlekarna så jag har försökt.
Blir nästan illamående av det men jag försöker. Annars kommer jag inte kunna
bygga nå muskler med miniportionerna. Handla rinte om att jag ska äta stora utan
mer normala. orkade inte hela så resterna får bli lunch imorgon. =)

Måste rekommendera Dinkel spaghetti till alla som äter pasta.
Det smakar tro mig IDENTISKT som vanlig pasta. Man behöver inte ens
ha hälften så mkt som man brukar ha . Visst det är dyrare men räcker 3 ggr
 längre också!  Finns på ICA KVANTUM .

Efter lunchen bestämde jag mig för en Promenad. Nästan 2 timmar promenad. SKÖÖÖNT !
Blev JÄTTERÖD om kinderna (se bild)+ hela håret var vitt. Jösses så frisk luft får en positiv!=)
stannade på vägen & handlade lite nödvändigt som frukt & grönsaker, nötter m.m
Men trots minneslapp glömd ejag ändå hälften. SUCK. Så måste ändå åka på affären.

Skulle ha en timmes konditionspass idag också men då jag fått skavsår av kängorna
så idag blir det vila ikväll helt enkelt. Hoppas på att kunna köra
Dubbelpass alla pass i veckan. Alltså styrke + en timme kondition varje pass.

Denna vecka har jag tränat alla dagar utom Onsdag.
 Så denna vecka blir det 2 dagar vila.

Kommentarer

  • Tess säger:

    Härligt med långprommis! Ska jag vara ärlig så är jag lite less på att promenera. Men om vi börjar gå tsm så kanske jag får upp gnistan igen.

    Har förresten jobbat idag och for sen direkt o tränade så jag har inte sett din kommentar förrän nu=/

    hade jättegärna hakat på alltihopa!=)

    2011-02-13 | 19:44:19
    Bloggadress: http://tjassie.blogg.se/

Kommentera inlägget här: