L U C H A

HÄR SKA BYGGAS MUSKLER !

Nyårslöften!

Kategori: Allmänt

Jags ka gå ner tio kg, börja träna, sluta äta gott, bli bättre på att städa, passa tider bla bla you know it! Nu börjar stressen. känner ni den? Har ni skrivit era listor på nyårslöften ni ändå kommer bryta efter 2 månader. Meeen jag har ändå knåpat ihop några nyårslöften.

1) Bli bättre på att städa
Martin håller så fint minen här hemma "Det är inte så farligt" när vi står där mitt i vårat kaos & försöker hålla minen uppe för att inte göra mig ledsen. Nä. Skärpning. 
 
Vardagssyn på armévägen !  99,9 % är mina kläder.

2) Börja sova ordentligt
Har snittat det här året på 6 timmars sömn / natt
Vill jag vara seriös med min träning är det bara gå och sova i tid.

No more bags for me mr nice guy! (söt jag måste varit den där dagen)

3) Bli bättre på att spara pengar
HAHAHAHAHAHAHA... Okej jag vet. men jag VILL bli bättre.

Inget nytt köksbord för min del då antar jag kostade ju bara ca 20 papp...

4) Bli bättre på att ta mitt protein
Att jag kan bygga såna muskler som jag gör och ändå bara ta en protteshake var tredje dag typ är ett mirakel. För det är ungefär det jag gör numer. Skärpning...

5) Gå ner till 70 kg (HAHA DÄR KOM DEN!!)
Piece of cake bara äta mindre & röra sig mer. Problemet är att jag ska gå ner detta utan att tappa styrkan.

6) När jag gått ner klart, Anlita Lisbeth Grape
Ser fram emot detta som fan!

7) Jobba vidare på mina svåra matperioder.
Ni som känner mig vet vilken problematik jag haft att finna en balans. Jag kämpar fortfarande. Men inte lika mkt då jag kommit en lång bit. Men jag har fortfarande ett beteende som inte är "normalt" när jag väl sätter igång & släpper taget. Jag måste jobba vidare på detta. Har lämnat detta utanför min blogg jämfört med förr. Men visst har jag haft svåra perioder nu också allt är inte solsken hela jävla tiden. Allt är inte nyttigt i min korg på ICA heller ( så ni som kommenterat min korg på ICA kan pusta ut det faller onyttiga saker i där också) problemet är inte att falla för frestelserna. Problemet är att jag sällan tar mig ur det när jag väl faller. Förr kunde jag hålla på flera månader och dygn . Nu har tiden kortats ner och mängden mer än halverats. jag är en bit på vägen men långt ifrån frisk. Vill jag lyckas med träningen måste jag tänka på detta. annars är tiden i gymmet förgäves.
 
 

Det har varit ett händeserikt år. Det var tufft att gå upp över 20 kilo igen.
Att bygga muskler och tillåta sig själv äta mycket mer och vara tvungen äta mkt mer än man var van vid satte igång en hunger jag aldrig känt förr. HERREGUD SÅ JAG ÅT! Nu sitte rman här lite smartare inför nästa byggperiod. Haha. Jag åt inte fel då men jag åt helt eneklt för mkt för jag skulle ju "bulka" coolt som det lät.Dumma jag förstod bara inte att 20 kilo är kanske lite väl att gå över gränsen.

Men det var på sätt & vis ändå värt viktuppgången. Men det tog på psyket. Gör än. Jag har inga kläder som passar finskjortor längre. kan inte få på mig en enda kavaj. Kavajbyxorna fastnar ovanför knäskålen. BH banden runt midjan är snart för små. Ibland vill jag bara gå ner och kunna ha mina finkläder. Men så tänker jag.. "näää"


Allting kan bara bli bättre helt enkelt. Jag har hittat en sak som räddade mig tror jag. Som får mig att se fram emot något & att dte är så förbannat kul. En del hittar det i träningen helt enkelt. Jag gjorde det. I muskler. Jag mår BRA av att få träna styrke. känna smärtan. Viljan att få lära sig något hela tiden. att det alltid finns något nytt att lära sig. att ta hand om musklerna likt ett husdjur. Nu behöver dom näring bla bla bla. Det här är min  grej helt enkelt.  Först nu som kanske folk i min närhet accepterat det jag vill. För dom ser hur otroligt bra jag mår :) 

8) Försöka börja se fräschare ut på jobbet
Jag HATAR att sminka mig. hatar hatar hatar!! Så får nog färga bryn & fransar istället.

Kommentarer

  • Martina säger:

    Härligt gumman! :) det är bara att köra på , jag finns för dig , det finns andra för dig :) jag ska också försöka hålla mina nyårslöften ;) men 1 januari då smäller det med träningen ;) pöss <3

    2011-12-15 | 16:54:39
  • My säger:

    Du är grym tjejen!

    2011-12-15 | 18:34:53
    Bloggadress: http://fromdepptopepp.blogg.se/
  • Josefin säger:

    Du är grym Sara.. de fixar du=D tror på dej massor.. detta kanske är en blogg som du skulle gillar, jag läser den, ( kanske redan "hitta" den)

    http://www.susanrydmyr.se/

    föresten, du kan helt klart fråga om de är nå!

    KRAMAR <3

    2011-12-15 | 21:10:44
    Bloggadress: http://josefin.shapemeup.se

Kommentera inlägget här: