L U C H A

HÄR SKA BYGGAS MUSKLER !

Formcheck / det här med dragremmar

Kategori: Allmänt







Körde rygg + biceps igår. Hade inga dragremmar med mig så fick låna stepins shitty ones!
Men fick ändå gå ner i hantlar då jag har sånt jävla problem med greppet. :( Vet att det sägs olika från håll till håll om det där med grepphjälp. Men jag klarar inte av att trötta ut biceps exempelvis om jag inte får ha dom för jag får för ont i händerna & kramp & tappar hanteln. Hänt flera gånger. & då går man hem med ont i handen + ingen träningsvärk dagen efter. "Men träna upp greppet då" jo men medans jag tränar greppet ska jag inte få träna ngn annan muskel tills dess? Idioti säger jag. Självklart tränar jag upp greppet som blivit bättre. men fram tills dess. Så använder jag dom där dragremmarna.

Körde marklyft strikta & fina på 90 kg nu 3 set x 8-10 reps. Sket i det fjärde set:et.
Har som rekord 110 kg väldigt väldigt ostrikt så snart kanske jag kan köra det strikt ?
Nästa vecka blir det 100kg strikta!

Kul att folk blev så chockade igår på gymmet när jag hade smink på mig! Ja det händer ibland belive it or not ;D

Sen hem & byta om & ut på kvällsprommis 1 timme Med Morgan! UNDERBART med ngn som håller PERFEKT tempo när man går! Lycka? Svar ja! =)


Sov gott sen kan jag tala om! BCAA + Protein efter prommisen.


dragremmarna jag använder är

finns på gymvaruhuset för 195:- Just love them!


Kommentarer

  • Jey säger:

    Dragremmar is the shit ;) Nä men det där är helt individuellt framförallt om man kommer upp i tyngre vikter. Det är svårt att bli lika stark i underarmsmusklerna som i t.ex biceps ;) Jag kör alltid remmar när jag kör tungt =)

    2011-08-19 | 21:19:05
    Bloggadress: http://www.zerotohero.se
  • Hansepansan säger:

    Jag har precis införskaffat dragremmar, håller verkligen med om att man inte får ut lika mycket av träningen då det blir händerna som stoppar alltså inte arbetande muskler.

    2013-06-21 | 11:37:43
    Bloggadress: http://www.hansepansan.blogg.se

Kommentera inlägget här: