L U C H A

HÄR SKA BYGGAS MUSKLER !

Svar på fråga

Kategori: Inspiration

Erik om Formcheck & lite mat.:
Brukar inte följa bloggar, men denna var faktist intressant, inte många tjejer som bygger muskler.
är lite nyfiken på vad som fick dig att börja bygga?
och hur lång är du?

Svar: Där ser man, Vad kul att du tyckte det! :) Ja vi är nog inte så många som gör det tror jag. Oj vad som fick mig börja. Jag har ALLTID varit facinerad av muskler & styrka. Alltid. Jag var på gymmet på I19 (militär) med min pappa och såg han träna och sen fick jag börja träna med han. Minns när jag tog 70 kg i bänkpressen första gången & jag var sååå nöjd för mitt mål var då att jag skulle klå pappa (som var uppe i 3 siffrigt då) så han blev väl en liten inspiration där tror jag.

Sen var det ju något jag var bra på. Jag spelade handboll men var aldrig nån av dom snabba eller smala. Jag gjorde mkt mål för jag var starkare/tyngre än dom flesta. Det var helt enkelt det jag var bra på. & det man är bra på blir kul. Jag har haft svårt att veta vad jag velat rikta in mig på då jag älskar att lyfta tungt alltså styrkemässigt & kicken när man lyckas få upp en tung vikt. Men det går ju som inte i hand med kroppsbyggning då allt inte handlar om det utan om utförande. så det var först förra året som jag visste att jag ville bygga mer än styrkelyfta. Sen tycker jag det är FRUKTANSVÄRT vackert med muskler på kvinnor. ( & nej inte dom där värstingarna ni hittar på google) Tycker muskler får en människa att bära upp sitt huvud som få , alltså stolta & självdiciplin.   
    

    Sen den kanske underliggande orsaken kan vi ju ta med också. Jag har haft problem med maten i flera år. Kännt ångest & hat inför min kropp. Mått illa av den & avskytt den. Stått & klöst sönder huden då jag äcklats av min kropp. Vare sig jag vägde 105 kg eller 63 kg jag har bantat, svält mig, hetsätit, you name it jag har gjort det. Men jag var aldrig nöjd hur jag än såg ut eller gjorde. Det ENDA som hållt mig borta från destruktivt beteende är just styrketräningen. Det är nog min grej=)

         
Den räddade nog mig. För ska man bygga muskler så måste man äta bra, äta regelbundet & ta hand om sina bebisar (muskler) Så byggningen får mig att hålla mig på en bra hälsosam nivå där jag är en glad Sara som gör det jag älskar =)

Helvete har du orkat läsa ända hit? Sorry blev lite långt!
Ps: Jag är mellan 159 cm & 163 cm ( varierar vilt från vart jag mäter mig men oftast visar den kring 159 cm)

Kommentarer

  • Lina säger:

    sv: det är i smithmaskin, vågar inte riktigt testa mig på vanlig än innan jag fått in tekniken, tränar dessutom alltid själv och det känns säkrare när den sitter fast :p



    Har heller aldrig kört 15 reps, tänkte testa något nytt. Har tänkt detta i 2 veckor sen blir det lite tyngre igen. Hoppas att jag ser lite resultat när jag chockar kroppen :)

    2012-02-10 | 11:38:03
    Bloggadress: http://panil89.blogg.se/
  • Marcus säger:

    Grymt bra inlägg. :)

    2012-02-11 | 10:53:56
  • pian säger:

    Vad duktig du är ! Du har verkligen kommit långt, är imponerad, jag försöker ofta komma igång med träningen men den faller alltid mellan 2 stolar.

    Du är en inspiration, bra jobbat!

    2012-03-15 | 08:31:12

Kommentera inlägget här: