L U C H A

HÄR SKA BYGGAS MUSKLER !

Blandad mix av lättnad, glädje, förbannad

Kategori: Allmänt

Svar till Therese: Blev inge bilder fick tag på ett halterneck linne men vågade inte använda det då jag har brun utan solat mig & det var vitt haha! =) Men Malin ska få fotografera mig så jag har bra "före" bilder och sen "efter" bilder.

Ryggpasset med Peder gick väl  OK, gick på halvfart hela tiden. Kanske lika bra då ryggen varit sliten. Gick till löpbandet & det var som att jag aldrig ville sluta springa. Höjde nivåerna. Sen kom Niklas ( PT:n ) & han hade det lugnt där på jobbet så han ville köra tester på mig. Jösses amalia vi testade bröst max antal rep på en medel vikt. På övning som jag ALDRIG kör. Sen testade vi axlar samma sak på maskin man aldrig kör. Så skrev han ner allt i sin tekniska pryl där så ska vi testa igen om några veckor.  Jävligt fint av han att ta sig tid & hjälpa mig fast vi inte hade ngn avbokad tid så det blev som en gratis "lektion" han erbjöd sig. så ett + i kanten till honom!

Sen berättade jag hur jag känner att jag måste ha SMÄLLT upp i vikt under den  här månaden. Då får puckot för sig att jag ska VÄGA MIG !! vi gick ner i rummet & vägde mig & det var ju inga jippie siffror. Som jag trodde
                                                                    +5,5 kg.

                      Men då började Niklas lugna mig med detta:

               - Jag väger mig alltid på morgonen vanligtvis, detta var på kvällen
               - Väger mig alltid naken , detta var med kläder på
               - En helt annan våg än min våg. Skillnader där.
               - Svullat som FAN i 2 dagar precis före så troligtvis mkt vätska
               - Inte kunnat köra kondition på 1 månad endast styrke
               - Slarvat med medicinerna
              - har en ämnesomsättningssjukdom som binder mkt vätska & går upp fort
               - Han tyckte att det såg betydligt lättare på bandet 

Så vi kan nog räkna bort iaf 1,5-2 kg. så det blir väl inte allt för tufft att komma tillbaka. Usch...
Man kan fårga sig varför jag ens vägde mig. Men det var nog jävligt bra att jag gjorde det just då för jag blev så äcklad så jag kommer nog tänka mig för innan jag svullar på den nivån igen. Kan man lugnt säga.

       Bröt halft ihop på kvällen Men Malin tröstade & Martin sa ifrån hehe.

                                 

Idag blire nya tag igen. Tog min havregrynsgröt som jag ska på morgonen. känns skönt att komma igång usch en hemsk vecka med dåliga frukostar. dålig start på dagen sätter mönstret för resten av dagen för mig. Mina rutiner är verkligen så bekväma att ha!

Frukost: Havregrynsgröt + rivet äpple
Lunch: Fisk + 1 potatis hos lilla farmor
Mellanmål: Kvarg + bär + kycklingfiléer.
Träning: Biceps + triceps-> aminosyror -> löpning -> Baksida Ben
 ( jag vet konstigt pass men måste då jag är borta i helgen & verkligen vill köra igenom )
Efter träning: Middag kyckling + wokade grönsaker

Kommentarer

  • Jey säger:

    Har du testat springa som jag tipsade om eller har du ens funderat på det ? Gött att du e på banan igen.

    2011-04-07 | 14:00:58
    Bloggadress: http://www.zerotohero.se
  • Malin säger:

    Du är bäst! Du och martin är välkomna på middag i helgen om ni vill! Imorgon eller lördag? Söndag jobbar ivan dygnet.

    2011-04-07 | 17:36:40
    Bloggadress: http://vi2blir3.se
  • Ann-Helen säger:

    Stirra inte på vågen...titta i spegeln och glöm inte bort att du kämpar i motvind pga din sjukdom. Att du fixat att bygga upp din fysik igen TROTS den är ju så grymt!! Man glömmer ofta det, man blir liksom hemmablind och glömmer hur det kändes när man var som störst. Tjejer i allmänhet har fel på ögonen och jagar alltid efter nästa grej att haka upp sig på.

    DU ÄR GRYM!!!

    2011-04-08 | 08:19:59

Kommentera inlägget här: