L U C H A

HÄR SKA BYGGAS MUSKLER !

Svar på frågor

Kategori: Allmänt

                            


h
om It takes two:

Hej!
Har en fråga till dig som har lite mer kunskaper än mig om kosttillskott osv. Jag har tänkt börja med tillskott för tjejer eller måltidsersättning. Har på senaste tiden rasat i vikt och behöver få komma tillbaka till min förra vikt. Har alltid haft svårt att gå upp i vikt så nu behöver jag nåt som kan hjälpa mig på traven lite. Kikat på gymgrossisten men det är en djungel av massa saker, så förstår inte mycket!

help me!

Svar: Vad är ditt mål?, alltså syftet med att börja ta tillskott. Tillskott är som det låter. Något utöver din egna kost. Om syftet är att gå UPP i vikt ska du inte ta måltidsersättningar det ger dig bara färre kalorier. Nu vet jag inte om du tränar något heller så det är lite svårt att svara på men Ska du gå UPP i vikt finns några knep.

- Köra styrketräning TUNG så du bygger massa som fyller ut kläderna (och ger tajt kropp och inte bara mjuk och större kropp)

-Människor som har svårt att gå upp i vikt kan tjäna på att beställa en Gainer. Som oftast innehåller med kolhyrater eftersom du troligtvis behöver mer kolhydrater än andra för att gå upp i vikt. Sen måste du självklart ha protein och en gainer innehåller både och , suveränt att ta efter träning och även som mellanmål om du vill.

Här är exempel på Gainers


- Öka upp matintaget (energiintaget) men BRA mat börja inte ät dålig mat för att gå upp i vikt.

- Istället för mellis med en frukt så släng in en gainer eller ett större mellanmål.
- Ät var tredje timma.
- Kör du mkt cardio så skär ner på den litegranna sluta inte helt men skär ner

- Börja inta en gainer på kvällen eller ett kvällsprotein såsom Kasein.
Att ha kosttillskott alltså protein särskilt riktat mot tjejer är bara ett PR knep anser jag iaf. Protein som protein. Välj Perellis protein om du vill eller något annat finns inga protein för män som du ser så köp det du vill! Ha kul medans du läser på om dom olika, testa dig fram , hitta din favorit! =) Men inga måltidsersättningar då går du ner & inte upp !




Emma om
Dagens pass + kost!:
Tycker du det är bäst att dela upp benen på fram/baksida?
Som det är nu kör jag hela kittet på en och samma gång, men funderade om man skulle börja dela upp...


Svar: Tycker det är skönast att få träna allt på samma gång. Få skiten gjort på en gång liksom.;) Men ibland kör jag rutter med 2 benpass i veckan och då lägger jag fokus på olika delar och mina ben exploderade av det volymmässigt så på mig verkar det ge något? Kör som jag & kör allt på samma pass några veckor i sträck och byt sen. Så gör jag med allt. ALDRIG vänja kroppen!=)

Kom ihåg! Träningsvärk = framsteg

              
  Här snackar vi viktuppgång på mindre än 1 år =) HAHA.. Tragiskt egentligen

Kommentarer

  • Jonathan säger:

    Ett tips som jag speciellt tycker alla ska ta med sig här.. ALDRIG vänja kroppen, nyckeln till mycket ! ;)

    2012-01-12 | 17:00:22
  • Anonym säger:

    vadå tragiskt!!,,, DU är ju KANON FIN:)

    2012-01-12 | 19:31:42

Kommentera inlägget här: