L U C H A

HÄR SKA BYGGAS MUSKLER !

Gårdagens bröst/Triceps pass!

Kategori: Allmänt

                         Gårdagens bröst/triceps pass med Martina & lite Malin ! ; )

Uppvärmning: Löpband ca 7 min  + ca 40 st reps med minivikter för axlarna.
Jag kör oftast 8-10 reps. Martina kör på 12 reps.


Bänkpress

20 kg x 15 ( Stången)
40 kg x 10
50 kg x 8
60 kg x 8 ( Alla själv)
60 kg x 8 ( Martina fick hjälpa upp med en del)
( Bästa jag gjort på några år nu men långt kvar till det gamla)

Incline press maskin

10 kg / sida x 8
20 kg / sida x 8
25 kg / sida x 8 ( PB )
2 st negativa med 25 kg / sida

Supersetade lätt inline bänkpress maskin(vet ej vad den heter?) / sittande bänkpress
3 set med 8-10 reps  tyngsta man kunde jag & martina växlade mellan dom så vi kutade om varandra =) på Sittande bänkpress körde jag tyngsta jag kund ehålla emot alltså endast negativt på den vilket JAG ÄLSKAR

Liggandes pec-dec maskin

4 skivor x 8
4 skivor x 8
5 skivor  x 8  PB !!=)

Triceps


Hantel bakom huvudet 1 set 20 kg x 8
Hantel bakom huvudet enarms 3 set
- 5 kg x8
- 6 kg x 8
- 7 kg x 8 ( varav 4 st negativa)

Pushdown i cable med rep superseta med pushdown i cable med stång.
3 set x 8 reps

Jag har aldrig mixat bröst / Triceps förr så mina triceps har fått sig en chock idag.
Träningsvärken finns där redan. Den växer sig till!=)

Intag under träning: BCAA + kreatin
Efter träning: BCAA + Proteinshake(vassle)
gjorde matlådor vid 21:00 steka kyckling och hela faderullan. Somnade vid 23 mmm sov så gott utan PWO =)

Kommentarer

  • Malin Lundqvist säger:

    MEN PUSS PÅ DIG :-) Tack hjärtat för den kommentaren!

    2011-09-06 | 12:57:14
    Bloggadress: http://www.malinlundqvist-blog.com
  • Faló säger:

    Sv: Ha ha jo det är ingen dans på rosor ska du veta. Nu när alla studenter har kommit tillbaka är det nästa avskyvärt att vara där. Dock håller jag bägge huvudena kalla och koncentrerar mig på min upg för kvällen ;)

    2011-09-06 | 19:23:10
    Bloggadress: http://studentochtrettio.webblogg.se/spinkmedkagge

Kommentera inlägget här: