L U C H A

HÄR SKA BYGGAS MUSKLER !

DUMMA MÅNDAG!! / Ngt tips på protein pulver?

Kategori: Allmänt

                                              

Ni med era "Idag är det måndag & jag är glad just för att" kan ju bara fara & flyga hör ni det ?!!! =)=) Usch idag är ingen bra dag men jag har bara mig själv att skylla. Söndagar är ju vanligtvis min laga mat inför veckan dag men så gjorde jag inte så igår. Resulterade i en Sara som satt uppe 1 tim för länge + ej lagat mat + ej tvättat håret ! Vaknar upp måndag med ont i i ryggen, kallt & jävligt ute, ingen mat, smutsig & äcklig, stressad & 1 timme mindre sömn! MEN LYCKAT!=)

Så jag har som tur är förra månaden beställt hem ett protte-pulver som jag för andra gången nånsin i mitt liv tagit idag som lunch tsm med liiite kyckling + wokade grönsaker som fanns kvar. Beställde hem pulvret just för såna här stunder då man inte riktigt planerat dagarna men inte vill hoppa över en måltid ändå. Bor så långt från jobbet så hinner inte åka hem heller. Blev ett soyaprotein pulver som har långsamt GI perfekt till nattprotte också om man skulle vilja ha det + jag läste många använder sig av detta under deffperioder då det är fettfritt. Smakar dock BAJS. ( Enligt mig) men man vänjer sig väl. I hope?
   
Ngn som har ngt tips på ett godare proteinpulver som funkar bra?? Anyone?? Skiter i kostanden!
                                Annars får jag väl fortsätta klunka denna bajsshake..............
 
Är så trött så hur jag ska orka med bröst + trapz idag är en gåta men mina nya träningsbyxor har ju kommit idag så ska skynda mig att tvätta dom snabbt sen dra på mig dom så kommer nog lusten tillbaka ; ) Har bestämt att ha en konditionsfri vecka faktiskt. Eller ja det har jag ju året om hehe.. Fri från ngn kondition men konditionsträning!, Då ryggen är överkörd & Carin har sin sista viktiga handbollsvecka för säsongen så kör hon på där SEN JÄÄÄVLAR ska det börja springas också ! Så detta är min sista vecka som en latmask vad gäller jogging!


Riktigt kul att komma i kontakt med folk som har samma intresse. Lees hunk-kompis Freja från luleå & nu Joakim som kom 3: a i decembercupen så riktigt kul! Pratade lite om detta med att räkna antal g fett  hur fan jag ska gå till väga längre fram med det fattar ju inget av det haha.Inget jag lär behöva göra nu då jag vet vad som kommer funka att sluta tjocka sig på helgerna men sen längre fram så...


                  Åååh nu sms:ade Carin-bus så lucky me jag får med mig ngn till das gym idag !=)

Kommentarer

  • Ann-Helen säger:

    Jag har hört att man ska undvika Soyaproteiner...minns inte exakt varför. Tror det hämmade nåt. EAA är visst det bästa att äta nu...:-)

    2011-03-28 | 15:17:56
  • Emmely Norlin Gustafsson säger:

    Gymvaruhusets egna proteinpulver slår fan alla andra tycker jag! De har massor med smaker att välja mellan och nästan alla smakar lika gott ( Undantag av chokladsmakerna... men då har jag aldrig hittat ett proteinpulver där chokladsmaken inte får en att vilja kräkas ). Blueberry-smoothie smaken är gudomlig! Hade jag kunnat leva på det så hade jag nästan gjort det ;) Prottepulvret heter: Whey FX. det är dock ett vassleprotein och det tas ju upp fortare av kroppen. Men det är det enda prottepulvret jag skulle rekomendera ;P

    2011-03-28 | 16:34:46
    Bloggadress: http://Mutthalainen.blogspot.com
  • Malin | This is me säger:

    Tack för tipset! Får kolla upp det :)/Malin

    2011-03-28 | 16:48:18
    Bloggadress: http://malins.spotlife.se
  • Ann-Helen säger:

    Sojaprotein hämmar testosteron halten...så det kanske inte spelar nån roll för tjejer..:-)

    2011-03-28 | 16:49:12
  • Jey säger:

    Tjo =) Dahlblads prolite http://dalblads.se/eshop/viktkontroll/article33.aspx är gott och bra måltidsersättare, beror väl lite på vad man är ute efter. Även three in one från Dahlblads http://dalblads.se/eshop/category20/article21.aspx tycker jag är bra. Den innehåller 3 proteiner som tas upp olika snabbt. Den innehåller inga kolbhydrater som prolite gör därav smakar den lite sämre men fortfarande helt ok enligt mig. Annars är ju smaken som baken det som passar mig passar inte nödvändigtvis dig, man får prova sig fram lite i början. Hoppas du hittar ett som passar bra. Ruggigt kul att följa din utveckling. // J

    2011-03-28 | 19:06:55
    Bloggadress: http://www.zerotohero.se
  • frida säger:

    Jo jag vet, det finns ju jättemånga undantag! det var ju såklart riktat mot dom som är så ego osv som jag skrev om. Det är roligt att du kommenterar, det är roligt/intressant att få höra vad andra tycker, alla tycker olika om allt och alla är olika. Sen det är det ju också svårt ibland att säga hur man själv hade reagerat eller hur man borde reagera, alla reagerar ju annorlunda, det som är mest synd är ju när folk reagerar på olika sätt som skadar en själv i slutändan!

    2011-03-28 | 19:48:32
    Bloggadress: http://friduslinus.blogg.se/
  • C säger:

    Whey 100 funkar klockrent under deff. Inga kolisar, mkt protte och mättar helt okej.

    2011-03-28 | 21:18:44
  • Christoffer säger:

    Rekommenderar att äta proteinrik mat istället, det visar sig att det kan vara riktigt cancerframkallande att äta kosttillskott, man har bland annat hittat spår av silver i det och att även vissa produkter från bland annat Gymgrossisten innehåller dopingklassade tillskott.



    Man vet fortfarande väldigt lite om just kosttillskott, och ifall man nu ska envisas med att ta det så ta det med måtta, större doser kan ge skumma biverkningar.



    En av källorna :

    http://svt.se/2.22620/1.2367876/myndigheter_granskar_farliga_kosttillskott



    Ps: Är bara en tidsfråga innan en massa kosttillskott kommer att förbjudas.

    2011-03-29 | 11:17:27
  • Titti säger:

    Rekommenderar whey 80 eller whey 100 :) Smakar gott samtidigt som det är hyfsat bra pris! Kram

    2011-03-29 | 20:05:27
    Bloggadress: http://onegrrl.blogg.se/
  • Titti säger:

    Glömde säga att vanilj är godast att ha i smoothies (blandat med bär)! Mintchoklad är enligt min bror tydligen godast att dricka som den är:) Jordgubbe är väldigt syntetisk i smaken men funkar. Jag har själv beställt hem 2kg nu så ska testa mintchoklad då jag vet hur dem andra smakar iaf!

    2011-03-29 | 20:08:50
    Bloggadress: http://onegrrl.blogg.se/
  • Freja säger:

    Om du är ute efter mellanmålsprotein rekommenderar jag eiselts double pro. De är farligt goda!!! och innehåller 80/20 kasein vassle. Funkar bra utspritt under dagen och som ett nattprotein. Vassleprotein är något som jag iallafall alltid har hemma. Bra att ha på morgonen och efter träning. Om du är ute efter kolhydratsfria drinkar så kan du även kolla upp aminosyrorna EAA och BCAA :) Såg att någon redan skrivit att soja liksom lakrits sänker dina testosteronhalter.

    2011-03-29 | 23:20:25

Kommentera inlägget här: