L U C H A

HÄR SKA BYGGAS MUSKLER !

Älskade ådror komsi komsi.. + lite currytips !!+Erika

Kategori: Allmänt

  Något positivt idag: 
Jag ser nu att jag börjar få fram ådrorna på händerna bra! Även en ådra på ena axeln som vill till att titta fram. Men det är nog länge kvar. Nu behöver jag inte spänna armarna längre utan ser konturerna på axlarna ändå.  Ett av mina största mål är att få fram benen på bröstet vilket det gör. Dom syns när jag kör bröstpassen. Men inte annars. Så det vill jag jobba på. Man får försöka ha lite små mål såhär. Dock handlar det enbart om min fettmängd som gör att målen ska kunna nås. Tyvärr går det lite för sakta men jag får ta dom smällarna. Magen blir då inte mindre för fem öre eller benen. Svårt när jag inte får springa nu heller pga ryggvärken. Får försöka skära ner på kosten drastiskt & öka på lågintensiv cardio. alltså promenader.               

      

Lunchen blev Kyckling i mjölk & curry igen + sallad.  Gjorde dock en annan variant att jag hällde i mjölken och curryn i stekpannan så kycklingen fick dra åt sig det och sen satte jag det på tallriken med salladen. Det blir inte lika rinnigt & väldigt gott + inte lika torrt. Snälla prova det ni som känner att ni jämt måste ha dressing.

Eller ett annat tips om ni måste ha dressing till kycklingsallad. Ta mjölk + curry i ett glas brevid & doppa kycklingen. =) Det funkar jävligt fint & ni sparar HUNDRATALS kalorier enbart på det!

      

Steker självklart i olivolja så man får i sig dom bra fetterna. Trotsade Niklas som sa åt mig att vila totalt efter spinningen & vila i 2 dagar. Körde ändå baksida lår, insida lår också. Märkte att jag ökat 6 plattor alltså 6 hål på sittande stolen baksida lår. Leg curl. ( Jag var extremt svag som vi kom fram till när jag påbörjade programmet så det är ju självklart att man ökar mkt & fort)

Nu väntar jag på att Erika ska sluta jobbet så ska vi gå ut & promenera . Strålande väder ute ! Man ska ta vara på frisk luft & ett jävligt smart sätt att få in kompis-besöken & ändå inte hamna i fika fällan man ofta gör. Utan man får promenera & prata av sig & slipper sitta med kaffekoppen & fikat!
                                    
                                       
Suttit med radion på högsta volym & hejjat på tjejjerna ! ( Handboll) Har suttit & vidarebefodrat infon på FB på chatten till Britta & Lisa! Varit så himla inne i det hela! Ledsen för deras skull men dom tar nästa !!

Kommentarer

  • Ann-Helen säger:

    Fan å....jag vill också ha muskler!!! Jag blir sjukt inspirerad av att se dina bilder och läsa om din resa, men samtidigt såååå avis. Vill också ha tid till att träna! Men det kommer, har ett liv på mig..:-)

    2011-03-19 | 15:55:08

Kommentera inlägget här: