L U C H A

HÄR SKA BYGGAS MUSKLER !

5 måltider på 30 min

Kategori: Allmänt

            
Dagen blev ju inte som jag tänkt mig. Som vanligt. MEEEN jag hade en plan från början ju iaf?
1) sjukgymnasten körde sträckbänken på mig igen & han konstaterade att det blir ingen jogging för min del på ett tag då det skapar för starka kompressioner i ryggen då jag troligtvis kan ha en liten spricka i en av diskarna. (Dubbelsuck) Sen får jag inte köra nå övningar med benen där det sker en kompression. Alltså exempelvis benpress. Så det blir lite trixigt.

2) Sjukt stressigt på jobbet idag hann knappt lägga ner luren så ringde det igen. Jobbigaste dagen sen jag började där. = kastade i mig lunchen ( var & fixade ryggen på lunchen) = Ingen powernap på lunchen = kinkig Sara. Speciellt då min sjukdom gör att jag nästan alltid måste sova middag / lunch. 

3) Inte druckit nå vatten idag = Ont i huvudet. = Trött + ont i ryggen. Niklas tyckte jag skulle ta vilodag idag då min andra vilodag är imorgon egentligen men då ska jag köra med honom & bröst + trapz går inte ihop med triceps dagen efter så vi fick sy om lite. VILODAG WIHOOOO! .. Kom hem skulle slänga ihop nå mat.

Mat som ger nytta + magert. Blev en kycklingmix som jag var grymt skeptisk ut då det såg SKITÄCKLIGT ut.. Tro mig. Luktade lika illa & jag tänkte bara vad faaan har du nu lagat sara HAHA. Slängde ner typ allt jag hade. Kidneybönor+ wokade grönsaker+ morötter+ lök+ kyckling+ kycklingfond+ kryddor.

Sen samtidigt så gjorde jag lax i ugnen. Same old wokade grönsaker + Laxfile med kryddor. Men min nya mix favorit är att röra om när laxen nästan är klar så det blir småbitar av laxen . Mkt godare ;D
              
"Kycklingsoppan med liite svart quinoa i" till vänster & Laxmixen till höger. blev 5 portioner sammanlagt!
Bra att stoppa i dessa älskade MATLÅDOR i veckan. Bra mager mat med lite fett. Kolhydrater finns i bönorna bland annat + mycke proeiner också samt vitaminer & antioxidanter från grönsakerna.  
                                              
                                          4 måltider. Den femte åt jag upp.. Oops =)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: