L U C H A

HÄR SKA BYGGAS MUSKLER !

Tur + otur / full rulle / dagens kost + pass

Kategori: Allmänt


Frukost: Havregrynsgröt + rivet äpple + 2 knäckebröd m skinka
MEllis: 1/2 kesellaburk + funlight
Lunch: 1 stekt palt + sallad (kändes konstigt med sallad till PALT.)
Mellis: 1 apelsin + 7 st cashew nötter naturella osaltade. ( bra fetter)
Middag: se Bild. Champinjoner, 1 kycklingbröst , 2 msk par boiled ris,
 sallad, gurka,majs, 2 tsk stark salsa sås, 2 msk kesella (ist för creme fraiche smart va?=) 

Hunnit städa, tvätta, skura , in med kläderna i garderob, dammtorkat, diskat + promenad till gymmet med Carin i hettan körde Axlar sen promenad hem. Även ökningar idag igen 3: e dagen i rad!  Är som att spärren släppt totalt!


Världens bästa jobb dag idag. Var som att en sten föll från axlarna, hjärtat kommer hem imorgon,  ökningar på gymmet, SKATTEN MIN KOM märkte jag nyss då jag suttit & tjuratatt alla andra fått den. MEN det vore väl för bra om det kunde stanna sådär bra ?

MIN ENA TVÅLBURK GICK SÖNDER =(. Mitt hjärta gick sönder då. Haft skålen sen jag var liten. Satt & lekte med dom när jag var liten & bytte ut tvålarna jämt & gjort det sen dess.... Märkte sen att det var blod över hela golvet SJÄLVKLART skar jag upp foten. + SKAVSÅR igen!! blåsor på hela insidan av händerna. SUCK. Bara ställa sig & skura 23: 30 ....

Dagens pass läses nedan:


DAGENS AXELPASS

Uppvärmning: Promenad 20 min

Axelpress hantlar [samtliga väldigt långsamma & strikta)

6 kg / arm x 12
10 kg /arm x 10
11 kg/ arm x 8 ( Carin hjälpte med sista 2)

Dumbbell front raises

Alternativt med båda händerna samtidigt eller en stång funkar också.
Spänn buken & gunga så lite som möjligt. Endast armarna ska arbeta.

6 kg/ arm x 12 [24 st om man kör varannan arm]
8 kg/ arm x 10 [20 st om man kör varannan arm]
9 kg/ arm x 8 [16 om man kör varannan]- Tror jag råkade göra för lite här?
10 kg/arm x 2 [Totalt 2 st per arm. ÖKNING HÄR]

HAr tidigare endast orkat 3 set med 8 kg som tyngst. Wii

Lateral Side raises

Liggande varianten är min favorit men blev ståendes i cable. Rehabvariant. Denna har jag extrema problem med då det knäcker nå så förbannat i båda axlarna & gör ont. Så man får ta det lugnt.

endast 1 skiva 12 reps x 3

External Shoulder rotation
 
5 kg x 12 / arm
5 kg x 6 / arm

Sen gjorde vi en till axelövning i cable där man ligge rpå rygg & korsar armarna.

That´s it !=) Nu ska även jag få sova

Kommentarer


Kommentera inlägget här: