L U C H A

HÄR SKA BYGGAS MUSKLER !

Svar på en del frågor & kommentarer

Kategori: Allmänt

Kul att se svaren man fick om detta med inhandling av mat & prioriteringar!

& tusen tusen tack för alla fina kommentarer om före & efter bilderna.
Ni anar inte vilken lättnad det var för mig att se det bara var positiva!
Jag ser det som stöttning & peppning. Tappar man motivationen kommer
jag troligtvis gå till det inlägget & kolla på bilderna och läsa vad som skrevs.

Jag tycker man SKA peppa varandra, visa och berätta för andra hur
duktiga dom är som tar tag i sin hälsa. Det är stort & man blir så SJUKT
nöjd & stolt när ngn berömmer en! Det vet vi alla! Sen skapar det bra gemenskap!


här är några av frågor/ kommentarer


Jag verkar inte vara så himla ute och cykla detta med att det handlar om
medvetna val & att i slutändan så måste det vara som

 Emmerly skrev att Man äter bättre med 
nyttig mat som dock kanske är dyrare men då blir det automatiskt mindre
av annan skit? Men precis som hon skriver upplever jag nu redan.
Ju mer jag tränar desto mer hungrig blir jag.                         


   Clara Skrev såhär:

men , undrar bara, varför äter du inte fett? nyttigt fett alltså då menar jag?
Om man läser allt om LCHF och GI osv osv, speciellt LCHF så är det bara
nyttigt med fett så länge du indviker kolhydrater och så MYCKET som du tränar &
har en så sund livsstil så är det väl bara bra för kroppen att få i sig fett? :) så typ
 alla möjliga feta mjölkprodukter, fetaost, keso, mozarella, cremefraiche, grädde,
osv borde ju vara bra då man läser om det så mkt? :) mest tankar ja fick nu bara.

Inte riktigt men nästan sådär ser våra handligar ut varje månad! :D då måste vi äta
 jävligt bra här hemma :) Prio här hemma e också maten för ja älskar mat.
Vi storhandlar typ för 1500-2000 kr varje månad!

DU E SÅ DUKTIG Å JA KAN INTE SÄGA DET FÖR FÅ GÅNGER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                                           Mitt svar:
Men är du nå underbar eller? Tusen tack gumms! Jo alltså det är inget medvetet
val att jag inte äter fett så mkt. Det har mer eller mindre blivit så faktiskt. visst
 fan får jag ju i mig fett (emellanåt) men det är inte på regelbunden basis. Det
är ju precis som du säger. Fett är nyttigt dom RÄTTA fetterna. Dock tycker jag dom
nya dieterna man ibland kan läsa om är helt sjuka. Sitta & trycka i sig bacon & korv
& massa saker är OK men inte grönsaker. Så man måste ju välja fetter vilket jag ska
försöka göra. MEN PÅ HELGERNA FÅR DET GOTTAS MED DÅLIGA FETTER DOCK!=)
Nån gräns får det fan finnas. Jag siktar på långsiktigt resulktat nu & ska
man leva jätte strikt så VET jag att jag kommer förstöra allt.


Vad duktiga ni är som handlar bra!, Tror att det kan vara roligare också att göra
sånt tsm dessutom. 

 Tess Skrev: 

Fan vad modigt att sätta upp bilderna! Gillart!! Är ju en enorm skillnad=)
med traps= förkortning på trapezius?

Mitt svar:

Taack , haha satt & övervägde hur länge som helst men så tänkte jag vafan
jag skulle själv inte tänka ngt illa eller ngt om ngn annan satte upp sådana bilder
& folk kan ju stå i TV i biggest loser i tajta shorts + Sporttopp DÅ KAN JAG DET OCKSÅ!
Sen så är jag ju där på gymmet eller på bilderna för att FÖRÄNDRAS. Så man får
sätta fåfängan lite åt sidan. & ja det var en fortkortning på det! ;)Det är du som
 pluggar till hälsovägledare du kan såna där ord HAHA jag var tvungen googla
upp vad traps heter egentligen!=)

(JAG ERKÄNNER IAF hahahah, hade ju kunnat fortsätta låtsas vara påläst?)

Postat av: Fru Koponen
DU är så jäkla duktig Sara!! Å dessa bilder är inget att skämmas för!!
MEEN du får inte försvinna helt :/

Mitt svar:

Jag ska inte försvinna helt & hållet JAG LOVAR =), Jag jobbar på att bli större nu
tillochmed !;) Men större på ett lite tajtare & snyggare sätt! Tack för omtanken
hurtbulle där!  (Hon som brukar slita med mig på Spinnpump på lördagmornar)

Postat av: Britta

Duktiga du!
Du har en fantastisk kropp sara!
Hur tränar du magen? Har du några tips till mitt "put"?

Mitt svar:
Ååh tack blir helt rörd inombords! Känns så sjukt att få höra sånt.
& av tjejjer dessutom!! Jag tränar magen mycket genom alla övningar jag gör.
så jag gör inte så många enskilda pass för just magen. Men kommer bli nu
2 ggr /veckan. exempelvis: när jag kör med hantlar så spänner jag magen
nästan hela tiden allt vad jag kan för styrka i bål gör en mkt starkare i armar
osv. Bålen är med i nästan alla övningar! Jag har några favoritövningar för magen
 som jag tänkte ta foto på så folk kan se!  ska försöka ta med systemkameran &
hitta ngn vän som hjälper till snart när det inte är så mkt folk på gymmet !;)

Ett annat supertips som du säkert fått höra om det är det där putet du menar som
jättemånga tjejjer kan få kan vara pga man är för stark i korsryggen &för svag
 i nedre delen av bålen därav blir det en liten svankning dessutom ! så nedre bålen
skulle jag satsa på! Det skjuter fram höften lite så nedre delen av magen plattas till
på så sätt.

Kommentarer

  • Tess säger:

    Haha, men ibland måste man fan låtsas!=)

    2011-01-28 | 06:47:40
    Bloggadress: http://tjassie.blogg.se/
  • Tess säger:

    För att få bort putet längst ner på magen kan man stretcha höftböjaren (sartorius) ordentligt, är den för kort tippar bäckenet framåt och man blir extra svank. Så det hänger på hållningen helt enkelt=)

    2011-01-28 | 14:30:11
    Bloggadress: http://tjassie.blogg.se/
  • frida säger:

    Vad kul att höra från dig, kul med lite respons! Haha fast du kan ju läsa den där boken, bara för den kanske inte var på min toplista kanske du tycker den är jättebra =) Du verkar ju inte ha så dålig humor du själv och jag kan säga att du inte är ensammen om att ha skrattat åt min soffhistoria, nu när jag väl fått soffjäveln kan jag också skratta åt det.. fast det tog några dagar innan jag verkligen insåg hur komiskt allt var :D

    2011-01-28 | 18:41:05
    Bloggadress: http://friduslinus.blogg.se/

Kommentera inlägget här: