L U C H A

HÄR SKA BYGGAS MUSKLER !

Svar på en del kommentarer!

Kategori: Allmänt



Anonym 9 Februari 19:27  
när får vi se nå mer posing bilder :) vi vill ju se :)

Svar: Jaadu!, det var ju frågan? har sagt att jag inte ska ta foton så himla
ofta så jag inte hinner se resultat emellan dom men nog finns det väl ngt foto man kan
slänga upp snart! Ska bara komma ihåg batteroer till kameran haha!=)

Tess   om Det går åt rätt håll iaf ?  7 Februari 06:25
Oj det här inlägget har jag missat! Fan va rippad du är;) Nu blev jag sjuuuukt
 sugen på styrke...men det får vänta ett tag till. Men DU ÄR GRYM!

Svar: God mother fuckin' damn i love you!  Du kan få testa alla expriment
du vill som du håller på med i skolan på mig i swear :D HAHA

frida om ME UNT DANNEBOY: 3 Februari 22:23
Jag måste bara fråga (här kommer typ tusen invecklade frågor)

 - har du någon målvikt och väger du dig isåfall regelbundet?
 har lite svårt att formulera frågan rätt

Svar: Jag hade en målvikt på 72 kg som jag lovade kyssa marken den dagen jag nådde
 det. Den siffran läkarna sa jag skulle väga då man kollat på skelettuppbyggnaden,
organen osv. Men som vi alla vet så flyttas siffran neråt ofta. Målvikten är 65 kg som
jag vägde i julas. Trives bra där. Meeen .. Är ju bara siffror så det är inte dödsallvarligt
om jag råkar vakna upp en dag med en snygg kropp & väga 70 ist?=)=)
Jag väger mig ca 2 ggr i månaden. Men jag låte rbli om jag vet att jag
misskött mig HAHA. Men ibland tar även jag mitt ansvar ställer mig på vågen.

- men går du bara utifrån vikt eller går du utifrån hur din kropp SER ut:)?

Svar: Mixat svar här. Man kan ALDRIG bara utgå från ngt av det. Men man måste
ha ögonen på vikten lite. För när man ökar träningen blir man mer hungrig och äter
oftast för mkt. Vilket jag nu råkat göra =). klassisk fälla.

Kolla på kläderna ist vi har alla måljeans att komma i det vet jag! Eller kolla om jeans
 du redan kan ha börjar knipa åt . Då kan man redan där akta sig. Har fått lära mig pga min sjukdom att siffror inte är allt. Då min Hypothyreos ger mig ödem (vätskeansamlingar)
väldigt lätt & går fort upp i vikt på vätska. Men vadå vad gäller muskler.

"Hellre fast & snygg än lättare siffror på
vågen ingen annan ändå får se och slapp
 i kroppen så man ändå har hull som hänger över?"

-  är siffror, typ vikt, BMI och midjemått stora faktorer som du
tar hänsyn till när du sedan tränar?

Svar: Pratade med min PT igår & det där skiten med BMI kan ju fara & flyga.
När jag gjorde BMI mätningar när jag var som mest grov så stod det fet.
men när jag var fet stod det övervikt? Lite komiskt. Hans vän som är riktigt
biff som man kan kalla det och lite fett på kroppen har "farlig fetma" eller
hur dom nu skriver . MEN!!!!!

För människor som inte tränat på sådan nivå, eller ska sätta igång med träning är
 BMI en RIKTLINJE! Vilket är precis det BMI är till för. Det kan vara superbra men
den mätningen tar inte hänsyn till muskelmassa/tungt skelett/stora tyngre organ osv.

Midjemått är ju superbra metod som jag ÖNSKAR att jag hade mer koll på.
Men jag glömmer! ? trög som man är. Har dock tänkt börja med det nu!
Ska beställa hem en fettmätare dessutom. Hade riktigt bra koll på mätningarna.
Det rekomenderar jag däremot! Men samma sak där. Du kan ju gå ner i vikt
& tappa muskler och bli smal och det enda som återstår är bara fett?
Men det får man ju välja hur man vill ha det. Men det är en effektiv metod iaf.

-  Är du nöjd med hur vältränad du är nu eller vill du gå ner i vikt/bygga mer
 muskler innan du känner att du är helt nöjd?

Svar: HAHA Absolut inte nöjd. Ni ska se hur svag jag blivit pga viktnedgången.Helt sjukt.
Men det är oundvikligt att gå ner så mkt utan att muskler tar stryk. tyvärr.  Jag vill både
och. Jag vill ha MKT MER muskler. Men samtidigt bli en ca 5 kg smalare. så det är en jävligt kombination. Vi räknade ut att jag ska gå ner ca 0,25 kg i veckan till sommaren
för att kunna bygga musklerna också. Men samtidigt. Blir vi nånsin nöjda? Det är ett
 svårt ord. Men jag säger såhär: som det är nu så FUNKAR DET utan problem :)

-  Om du blev sugen typ på en pizza, kan du äta det ibland då eller
är det ett strikt matschema du följer?

Svar: Jag har ingen matschema för jag äter så bra kost ändå.
min kost är ganska strikt hursomhelst. Äter samma tider
varje dag. Dock lite för små portioner så jag jobbar på det nu. OM jag blir
sugen på ngt sådant som idag. gick & tog upp en glass så läser jag ofta
 innehållsdeklarationen. Inte jämt men ibland. & läste att den där vita chokladen
 innehöll 560 kcal / 100 g . Då brukar jag tänka hur jävla länge jag måste springa
på bandet på gymmet för att vara tillbaka på NOLL. 5 minuters njutning för
en timmes slit senare på ngt jag tycker är skittråkigt. Det har hjälpt mkt. 

& NEJ DET ÄR INTE BARA ANOREKTIKER SOM LÄSER DEN ETIKETTEN.
Det handlar om att lära sig att man kan inte bara äta utan man måste
vara medveten om VAD det är man stoppar i sig. För då kan man inte
stå chockad där sen när man inte ser resultaten. Att veta Hur mkt det motsvarar är bra.
men visst fan faller jag dit som i helgen ( oops ) Det gör vi. Men vi måste försöka
BEGRÄNSA OSS. Vi kan inte falla hur ofta som helst och på VADSOMHELST.
Sist jag föll för skrovmål eller pizza var i November ngn gång.

Däremot åt jag ett skrovmål vid jul med Martin gissa vad jag gjorde?
Ett barnskrov ( är ändå gigantiskt på rönkan) UTAN LÄSK & tog bort övre locket.
& ingen smält ost utan ketchup och LITE vanlig dressing till pommes.
Vet ni vad? det var ändå fucking lovley och jag hade lyckats skära ner målet med
mer än hälften så många kalorier än i vanliga fall! =) win-win situation!!

- sen till sist vill jag bara säga att jag tycker du är jättefin som du är nu & att
du verkligen är en inspiration för många, det är såna som du som gör att man
 orkar röra sitt arsle till gymmet och faktiskt träna, du är en sån som visar att
tålamod ger resultat!

Svar: Fan så glad & stolt jag blir! Tack så jättemycket!<3  Hoppas jag bidrar med det
såsom många gjort till mig och GÖR! Såsom det SKA vara! Du får röra arslet med mig
på en promenad i vår i solen tycker jag ?? ;)KRAM

Anonym om Glad för vänners räkning!: 2 Februari 18: 59 

galet grymma bilder du hade lagt upp,,mer såna bilder så vi blir ännu
 mera taggade av din blogg :)

Svar: Okej, jag börjar förstå pikarna nu. jag ska jag lovar !haha=)
men dom kommer ju se exakt likadana ut som för ngn vecka sen?
Det får ni ta isf får väl ta i ngn annan pose! Kul att det var så snälal kommentarer!

Johanna om Hur hittar ni motivation till träning?:
Tack! :D Dessa försa kilon är ju dom tråkigaste, men förhoppningsvis har man kommit någon vart snart! Och det du har gått upp på vågen är väl bara muskler? ;)

Svar: Njaaa Inte bara muskler. Egentligen så tar det nästan ett år att bara
lägga på sig RENT bara ngt kg muskler faktiskt. Men iochmed att jag ökat
träningen & måste äta mkt mer nu så har det blivit att jag tagit i lite väl mkt
 HAHA. Men jag vet att kilona kommer åka av sen när jag kommer in i mitt
nya konditionsschema som jag har fått nu så :).

SEN HAR JAG JU ALLA TRÄNINGSIDIOTER TILL POLARE SOM JAG KAN GÅ PÅ PASS MED OCH PROMENERA MED SÅ DOM RINNER AV ;)

Kommentarer

  • linda säger:

    Fy vad kort jag ska ta på dig/oss när min kamera kommer:-D

    2011-02-09 | 23:06:35
    Bloggadress: http://livetsomlindas.blogg.se/
  • frida säger:

    ja det tycker jag verkligen vi kan göra, promenera och prata lite, förena nytta med nöje som alla gamlingar säger :)

    2011-02-09 | 23:22:19
    Bloggadress: http://friduslinus.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Hej vännen! Det känns verkligen som att jag saknar dig så mycket mer nu när vi hann prata som hastigast när jag var inne på ditt jobb!! Så roligt att du har nått så här långt, jag tycker verkligen det!

    Jag följer din blogg stenhårt ska du veta, och nu kör du & jag med viktnedgång, och har gått från att se ut som vi gjorde tills idag! SÅ kul =)



    Jag har en fråga till dig, jag tycker ju att det är jätte jobbigt att säga hur mycket jag väger till folk, och går ju på vägning lite dådå, men jag undrar om jag kan säga det till dig? För det känns som att du har varit med i med & även motgång. Jag skulle tycka det var SÅ jobbigt ifall jag inte gick ner nå, det känns som att jag har SÅ höga förväntning på mig själv, och ibland blir det bara för mycket...



    Puss gumman! Ta hand om dig! /Elina

    2011-02-10 | 10:39:14
    Bloggadress: http://elinaisaksson.blogg.se/
  • Tess säger:

    Hehe var inte rädd för kg som kommer med ökat energiintag såsom du tränar! Det är heeelt jävla sant att det tar sjukligt lång tid att gå upp i vikt muskelmässigt men musklerna samlar däremot på sig mycket mer vätska om du börja äta mer när du tränar mycket. Dom försvinner precis som du säger om du kutar lite;) Fan vad vi ska pusha ikväll! Jag kommer vara heeelt slutkörd!

    2011-02-10 | 15:21:54
    Bloggadress: http://tjassie.blogg.se/

Kommentera inlägget här: