L U C H A

HÄR SKA BYGGAS MUSKLER !

Tankarna spinner runt.

Kategori: Allmänt




Är inte söndagar underbara just för att det måste verkligen vara ångestens dag?
Missförstå mig inte jag älskar Söndagar för dom är ju så sköna då man sällan har så många måsten utan kan pyssla på med hemmet städa & annat smått & gott.  Men då man gottat sig som jag gjort i helgen så är söndagar enbart till för en sak. ÅNGEST.

Fredag:
2 glasspinnar

Lördag:
1 miniskål chips ( dippade inget kastade den)
1 skål glass + frukt
1 glas läsk
1/2 skål lösgodis

Söndag:
1 skål glass

Sen blev jag less på mig själv & kastade all annan glass som jag & Madicken köpt.Vi tog med oss halva ICA nämligen i tron att vi skulle orka så mycket. Jag gör såhär varje helg. Jag köper massor för att sedan stå & kasta bort allt. Jag anser att jag gottat mig ALLDELENS för mycket. Ja det gör jag. För när man har problem med ämnesomsättningen & det är tänkt att man ska gå ner dom kilona man gått upp på senaste tiden. Nej då kan man inte hålla på såhär. JA MAN FÅR GOTTA SIG, jag veeeeet den där ramsan. Men man kan välja EN dag. Eller endast chips. eller endast glass. Eller försöka spara pengarna & bara köpa det man faktiskt ska äta. När jag ser detta nu såhär skrivet kan jag väl inte direkt anse det vara så JÄTTEFARLIGT med tanke på hur jag tränar. Men jag kastar ju så många timmar av träning rätt i sjön ordagrant. & jag märker hur jag börjar slarva inte under veckorna då håller jag det strikta med kosten precis som jag vill ha det, det är inte ens jobbigt & jag mår bra kroppen är pigg.

Jag har en enorm svacka just nu med motivation haft det i några veckor. Vet inte varför men alla får ju såna dalar så det är bara kämpa på. Jag har börjat med en motivationsfras för mig själv på gymmet. speciellt på löpbandet. När det blir tungt mummlar jag för mig själv "Du blev inte mindre av att lägga av, det är bara benen som lägger av för du har tråkigt du orkar egentligen mera så bara en minut till", när den minuten sen gått tänker jag samma sak en minut till. så jag mummlar väldigt mycket på löpbandet. ( ni som sprungit brevid mig har säkert märkt det)

Men igår innan dopet så provade jag kläder. Jag får fortfarande på mig storlek 34 i kavajer & 146 på tröjor & hoods. Blev lättad när jag kunde ha 150 på tröjan Martin kom hem med till mig. HA NU I ÅTANKE ATT JAG ÄR VÄLDIGT KORT SÅ DETTA ÄR INTE SÅ LITET SOM DET LÅTER. Men jag märkte igår att det var jäävligt tajt på armarna. så det ha rju gett resultat. + lite extra fett men det får jag ta. Flexade igår & ryggen visar sig bra nu på framsidan ska visa kort nu i veckan. Vingarna breder ut sig hehe. Dock satt kavajen lite tajtare över midjan men jag får fortfarande igen den så ingen panik. Men - 3 kg hade jag inte mått dåligt av. Men det kommer om jag skärper mig. Men just nu. precis just nu vill jag bara ta den snabba vägen. Dra någon jävla dietform & tappa massa vätska & muskler för att komma ner i vikt igen. Men jag måste sansa mig & faktiskt tänka realistiskt. Jag visste vad jag gav mig in på när jag aktivt valde att börja bygga igen. då går man upp i vikt. Så är det helt enkelt. Men visst jag ska erkänna jag är LIVRÄDD för att vågen ska börja peka uppåt för mycket. Då blir det för mycket att ta igen. Jag vägrar totalt att ha det så. Någon måtta får det finnas. För det är ju mestadels fett man går upp i.
Jag märke rju av att hungern har ökat MARKANT jämfört med tidigare. Men då går jag fortare ner i vikt nu när jag äter oftare om jag äter rätt & inte tjockar i mig massvis på helgerna! =) (oops)

Jag har tur att Carin ofta är med på passen & pushar mig. Hon köper inte mina "det går inte nå mer"- snack. Hon pressar mig till det yttersta jag kan. & jag pressar henne. Ge & ta. & jag behöver verkligen ngn sådan just nu.Så för att rycka upp mig lite så shoppade jag massor i lördags. Flera tusenlappar rök på nagellack, träningsjacka, pannband, smink, inredning, en till kavaj , scarf, & självklart MASSOR AV MAT. Hehe. We like fooood.

Vill dessutom tacka alla för stödet & peppningen! Har motivationen dock tillbaka idag som det ska vara!
Måndag=ny vecka , nya tag? eller hur?=) Kroppen är väldigt mör & trött men det går nog till sig till kvällens pass med Carin som blir bröst & Trapz! Ska försöka springa en halvtimme också! ;D

Kommentarer

  • Emma säger:

    Känner precis som du med gottandet, allt man bygger upp med träningen och löpningen, det känns som att det spolieras på helgerna. Nu kommer jag peppa mig själv att ha en godisfri månad (förhoppningsvis blir det längre, smågodis är som knark för mig)



    Pepp åt dig! Min motivation är tyvärr inte heller på topp just nu, men vi hänger kvar!

    2011-02-28 | 13:50:10
  • Martiniss säger:

    Du bruden, du är ej ensam, i helgen har jag också gottat mig, men godis , o pizzza ;) ååå det var så gått, dock så försöker jag att inte straffa mig sj så hårt idag ( måndag ) utan tänker ja det var gott nu nya tag :)

    2011-02-28 | 15:28:04

Kommentera inlägget här: