L U C H A

HÄR SKA BYGGAS MUSKLER !

Benen Gud glömde =)

Kategori: Allmänt



Detta svettades jag av styrketräning. Så kom inte & säg att man inte kan svettas av det !!

Idag hade jag 0 I MOTIVATION.  Verkligen. Men jag tvingade mig själv att byta om. Tvingade mig själv att sätta i hörlurar i datorn på me dhög musik på mina danslåtar. Sen började rytm komma sakta men säkert & helt plötsligt kändes det inte liiika hemskt att slita sig iväg. Är ju så kul att vara på gymmet egentligen !=)

Usch veckans tråkigaste pass. Ben. Blä. & ännu tråkigare utan Carin! Jag missade min medicin idag som är för min ämnesomsättning samt den andra. med 6 hela jävla timmar & jag blir väldigt trött utan den & förvirrad så japp på beställning kom gäspningarna. Så jag svettades som en gris idag & gick omkring & gäspade på gymmet. Bra där. Körde på hälften än jag brukar på flera övningar så det visade att all energi var som bortblåst. Men vissa övningar gick fint så jag känner mig ändå slut. Dessutom i huvvet herregud håller på att somna sen längesen.



& ja jag VET jag måste rengöra spegeln. Fingeravtryck & hårspray & massa skit på den.

Ben är verkligen min Akilles häl. Det är här mkt av mitt fett sitter & Sen att jag tycker det är så tråkigt. & så är det ju det vi tycker är tråkigast är det som vi oftast är sämre på. Men det vi behöver träna som mest. Så jag ska försöka få in 2 baksida lår pass i veckan iaf sen kör jag framsida och häcken en av dagarna. Har ofrtfarande lite problem med att kunna köra benböj pga ryggproblemen somdock blivit bättre så det blev 1 övninge benböj i Smith maskinen (  pga jag var själv & ryggproblem )

Övning 1
Alla set sker med att man stannar en mikrosekund både uppe & nere Alltså inte ner & upp direkt.

Uppvärmning: endast stången 20 st djupa knäböj så långt ner som möjligt 
60 kg x 12 reps (halvdjupa ca 80-90 grader)
80 kg x 10 reps (halvdjupa ca 80-90 grader)
100 kg x 10 reps (halvdjupa ca 80-90 grader)
100 kg x 6 reps (halvdjupa ca 80-90 grader)
40 kg x 10 reps Så djupa som möjligt  

Sen 3 st baksida lår övningar. -> 2 framsida -> 30 st utfall med 2 st 20 kg hantlar.
Brukar köra 100 st utfall med lättare hantlar men had eingen energi idag + tog tyngre.

Sen var jag död. Pallade inge mer. Så lika bra att ge upp då & åka hem.



GÅRDAGENS PASS

Gårdagens pass var bra med Niklas. Han höjde utan att jag märkte det. Tar nu halva magasinet i pulldown 2 set med 5 reps på varje, alltså på en vikt som är mer än vad jag väger. Så rent logiskt borde jag kunna med en chins men nej nej.. inte ens med 40 kilos hjälp kan jag HAHA. Åååh long way to go med tekniken samt styrkan där. Ökade mig på 2 övningar där iaf.

Kommentarer

  • Tess säger:

    Förstår att du var död! Inget lindrigt pass=) Nån speciell anledning att inte gå så djupt förrän sista setet?

    2011-04-22 | 12:47:29
    Bloggadress: http://tjassie.blogg.se/
  • Josefin säger:

    Grymt bra benpass där=)

    kör hårt tjejen!

    2011-04-24 | 17:17:29
    Bloggadress: http://josefin.shapemeup.se

Kommentera inlägget här: